
”Trotuarul, strada rămân singurele spaţii pentru activitate politică spontană. Sunt acele spaţii unde candidaţi politici adună semnături, grupuri sociale își publică cauza, grupuri religioase împart broșuri… Spațiile publice rămân singurele domenii unde oportunitatea de a comunica nu se monetizează: ne se vinde și nu se cumpără.“ ¹
”[...]Cel mai important aspect al conferinţei îl constituie dialogul ca instrument de bază în obţinerea de răspunsuri benefice pentru politicile spaţiului public urban timişorean şi nu numai, promovând astfel colaborarea şi diversitatea profesională, demonstrând în acelaşi timp complexitatea subiectului. “ ²
Procesul de curatoriat se referă la selecția unor intervale de spațiu public (strada=spațiu public generic) în care diferiți parteneri (artiști, peisagiști, copii, arhitecți ) acționează punctual, cu instrumentarul pus la discpoziție de curatori.
Miza este transmiterea întelegerii străzii ca spaţiu multi-faţetat, al posibilităţilor nedeterminate, democratice – un spaţiu polemic.
1 – “Heterotopia and the City. Public Space in Posticivil Society.” Ed. Routledge, London New York; 2008 cit. Kathleen Kern “Heterotopia of the theme park street” p.110
2 – Spațiul Public: Resursă [ne]Limitată.